مشاوره رایگان نورپردازی

۳ - ۰۱ ۶۶ ۷۶ ۶۶ - ۰۲۱

گروه تولیدی روشنایی سپندار S.P.L

تضمین کیفیت ، گارانتی کالا ، ارائه خدمات در محل

شما اینجا هستید

اصول و نکات مهم جهت نورپردازی پارکینگ

نورپردازی اصولی پارکینگ علاوه بر اینکه تأثیر بسیار زیادی در زیبایی و طراحی فضا دارد، در امنیت، ایمنی و بسیاری موارد دیگر تأثیر گذار است. این مقاله به شما در جهت نورپردازی پارکینگ فضای مسکونی یا تجاری شما کمک می کند. 

اهمیت نورپردازی اصولی پارکینگ

همانطور که گفته شد نورپردازی، بخصوص در پارکینگ اهمیت بسیار زیادی دارد. نورپردازی باید به گونه انجام شود که علاوه بر مصرف بهینه، ظاهری زیبا و ... ایمنی کاربرهای آن فضا را تأمین کند. نوپردازی باید به گونه ای باشد که مسیر ها به طور کامل مشخص باشند و در عین حال چشم راننده را دچار خطای دید نکند. پس با ما همراه باشید تا نکات اصولی را به شما معرفی کنیم.

چه نوع نورپردازی و روشنایی برای پارکینگ‌ها بهترین است؟

عوامل زیادی در انتخاب بهترین روشنایی برای پارکینگ‌ها نقش دارند. هدف اصلی همیشه باید تأمین نور کافی برای اطمینان از ایمنی عابران پیاده و وسایل نقلیه باشد. در اینجا چند نکته برای انتخاب بهترین روشنایی پارکینگ ارائه شده است.

چه نوع نورپردازی و روشنایی برای پارکینگ‌ها بهترین است؟

نورپردازی پارکینگ با ال ای دی

چراغ‌های LED هوشمندترین گزینه برای تقریباً تمام فضاها، به ویژه پارکینگ‌ها هستند. با نیاز به توان و نگهداری کمتر، لامپ‌های LED حداکثر کارایی را فراهم می‌کنند. آن‌ها همچنین سطوح روشنایی با کیفیت بالاتری نسبت به لامپ‌های فلزی هالید یا سدیم فشار قوی سنتی فراهم می‌کنند.

برخی از مزایای روشنایی LED برای پارکینگ‌ها:

  • امکان ایجاد تراکم نور بالاتر
  • انرژی کمتری مصرف می‌کند
  • عمر طولانی‌تری دارد
  • کنترل پخش بهتر
  • جذب آفات یا حشرات نمی‌کند
  • گرمای کمتری تولید می‌کند (خطر آتش‌سوزی کمتر)

برخی از مزایای روشنایی LED برای پارکینگ‌ها

راهکار های هوشمند جهت نورپردازی پارکینگ

نصب سیستم‌های روشنایی هوشمند می‌تواند بهره‌وری پارکینگ ها را افزایش دهد. حسگرهای حرکتی، حسگرهای نور روز و عملکردهای کنترل از راه دور راه‌حل‌های روشنایی تطبیقی را فراهم می‌کنند که مصرف انرژی بسیار بهینه تری دارد.
شما همچنین می‌توانید نصب سیستم‌های روشنایی خورشیدی را در پارکینگ خود مد نظر قرار دهید. این کار صرفه‌جویی در انرژی و پایداری را افزایش می‌دهد. به علاوه، چراغ‌های خورشیدی تحت تأثیر قطعی برق قرار نمی‌گیرند و در مواقع اضطراری گزینه‌ای مطمئن هستند. (البته این مورد در حال حاضر در ایران رایج نیست)

توجه به روشنایی و دمای رنگ در نورپردازی پارکینگ

روشنایی و دمای رنگ برای ایجاد محیطی در پارکینگ که هم خوشایند و هم ایمن باشد بسیار مهم هستند. پارکینگ باید به اندازه کافی روشن باشد تا دید واضحی را در سراسر فضا فراهم کند. روشنایی با واحدی به نام لومن اندازه‌گیری می‌شود.

توجه به روشنایی و دمای رنگ در نورپردازی پارکینگ

چراغ پارکینگ چند لومن باشد؟

برای نورپردازی فضای پارکینگ بهتر است از چراغ هایی با 150 لومن بر متر استفاده شود. این مقدار روشنایی کافی را فراهم می‌کند بدون اینکه دید عابران و رانندگان را مختل کند. 

بهترین دمای رنگ برای انتخاب چراغ‌های پارکینگ

میزان دید نیز تحت تأثیر دمای رنگ چراغ‌های شما قرار می‌گیرد. این دما با واحد کلوین (K) اندازه‌گیری می‌شود. کارشناسان دمایی بین 4000 تا 5000 کلوین را برای چراغ‌های پارکینگ توصیه می‌کنند. این بازه نوری سفید و خنثی تولید می‌کند که برای دید و تشخیص اشیا ایده‌آل است.

انتخاب نوع مناسب چراغ

امکانات بی‌پایانی برای انتخاب نوع چراغ‌های پارکینگ وجود دارد. تنوع چراغ ها این روز ها بسیار زیاد است و دست طراحان و نورپردازان را جهت اجرای نورپردازی باز گذاشته است. در ادامه بعضی از انواع این چراغ ها را به شما معرفی می کنیم.

نورپردازی خطی پارکینگ

استفاده از چراغ های خطی یکی از راهکارهای جدید و بسیار خاص و زیبا جهت نورپردازی فضاهای مختلف از جمله پارکینگ های می باشد که سال هاست مورد توجه طراحان و سازندگان قرار گرفته است. در ادامه تعدادی از این چراغ ها را به شما معرفی می کنیم.

نورپردازی خطی پارکینگ

چراغ خطی دفنی مدل SPL-LINE LIGHT-Ground632

این چراغ گزینه بسیار مناسبی برای نورپردازی کف پارکینگ و مشخص کردن مسیر عبور و پارک ماشین ها می باشد. چراغ خطی دفنی گروه روشنایی سپندار دارای IP68 می باشد که امکان نصب آن در فضای باز، کف و ... وجود دارد.  درواقع درجه IP این چراغ نشان دهنده آن است که این مدل در برابر فشار، گرد و غبار، آب، رطوبت، ضربه و ... مقاوم است. شما می توانید با خیال راحت از این چراغ برای نورپردازی کف پارکینگ و فضاهای باز مورد نظر خود استفاده کنید.

چراغ خطی لب پله مدل SPL-LINE LIGHT-5528B

اگر پارکینگ شما دارای پله می باشد استفاده از این چراغ علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری و خاص کردن فضا، به امنیت پله ها و دید مناسب افراد کمک می کند. این چراغ به صورت روکار برروی لبه پله نصب می شود و نور خود را برروی پله ی پایین می اندازد.

چراغ خطی توکار مدل SPL-LINE LIGHT-9035

چراغ های توکار برند Line&Design گروه روشنایی SPL تنوع بسیار زیادی دارند که شما می توانید از انواع آن ها با شدت نور و ابعاد مختلف به صورت توکار و روکار استفاده کنید. ما در این مقاله به یکی از این انواع اشاره می کنیم. 

مشاهده انواع چراغ خطی

چراغ خطی توکار مدل 9035 قابل نصب به صورت توکار برروی سقف می باشد و دارای عرض 90 و عمق 35 میلی متر می باشد. این چراغ قابل اجرا با شدت نورهای 2400 تا 10500 لومن بر متر می باشد.


توجه به یکنواختی و توزیع نور در نورپردازی پارکینگ

یکنواختی نور به ظرفیت چراغ برای روشن کردن یک منطقه با روشنایی ثابت اشاره دارد. روشنایی یکنواخت به رانندگان کمک می‌کند تا بدون نقاط کور، به راحتی در پارکینگ مسیر خود را پیدا کنند و حوادث را کاهش می‌دهد. همچنین دید برای دوربین‌های نظارتی را بهبود می‌بخشد. نسبت یکنواختی اساساً حداقل روشنایی یک چراغ تقسیم بر روشنایی متوسط آن است. کارشناسان توصیه می‌کنند که بیشتر پارکینگ‌ها نیاز به نسبت یکنواختی 3:1 دارند. این نسبت بر اساس نوع چراغ، تعداد آن‌ها و زاویه نور محاسبه می‌شود. شما می توانید جهت دریات مشاوره برای برنامه ریزی شدت نور مورد نیاز فضای مدنظرتان و یکنواختی نور از مشاوره مهندسین گروه روشنایی سپندار استفاده کنید.

توزیع نور به این معناست که تمام مناطق پارکینگ به مؤثرترین شکل ممکن پوشش داده شوند. تمام ورودی‌ها، خروجی‌ها و مسیرهای رفت و آمد افراد باید به صورت اصولی نورپردازی شود. همچنین در تعیین ارتفاع نصب و فاصله چراغ‌ها باید به اندازه و چیدمان پارکینگ توجه کرد.

گروه روشنایی شپندار واردکننده چراغ های خطی

گروه روشنایی سپندار وارد کننده جدیدترین چراغ های خطی، چراغ مگنتی، فریم های گچی و تمامی تجهیزات نورپردازی در ایران است. شما می توانید جهت دریافت مشاوره از طریق شماره های موجود برروی وبسایت با مهندسین ما در ارتباط باشید و یا به صورت حضوری به فروشگاه ما واقع در خیابان لاله زار تهران بیایید.


 

گروه روشنایی SPL از معتبرترین تامین کنندگان فعال صنعت روشنایی و نورپردازی است. محصولات روشنایی این گروه شامل محصولات فضای داخلی و محصولات فضای خارجی است. همه‌ی محصولات با بالاترین کیفیت عرضه می‌شوند و شامل 2 تا 3 سال گارانتی این مجموعه می باشند. تامین محصولات با برندهای Line & Design، SPL وLexington در پروژه‌های شاخص تاییدی بر اطمینان کارفرمایان و مشتریان ما می باشد. رزومه‌ی اجرایی قابل قبول، تیم طراحی و اجرایی قوی و ... همگی از ویژگی‌های گروه روشنایی SPL می باشند.

لامپ ال ای دی، چراغ توکار سی او بی، چراغ توکار اس ام دی(SMD)، چراغ خطی لاین ال ای دی، لامپ ادیسون، چراغ های سوله ای، در محصولات فضای داخلی می باشند.

پرژکتور ال ای دی(LED)، چراغ های دفنی استخری، لامپ متال هالید و لامپ بخار سدیم در رده محصولات فضای بیرون می باشند.

در ضمن این گروه محصولات مخصوص رشد گیاه و فتوسنتز ودرایور و سوئیچینگ های مین ول و ریسه و استریپ ال ای دی (LED) را در بخش تجهیزات روشنایی ارائه نموده است.