مشاوره رایگان نورپردازی

۳ - ۰۱ ۶۶ ۷۶ ۶۶ - ۰۲۱

گروه تولیدی روشنایی سپندار S.P.L

تضمین کیفیت ، گارانتی کالا ، ارائه خدمات در محل

هال و راه‌پله

 

طراحی نورپردازی هال و راه پله

 

طراحی نورپردازی برای راهپله و راهرو

 
به دنبال راه حل های نورپردازی جذاب برای راهرو و هال خود هستید؟ فرایند طراحی نورپردازی راهرو و راه پله برای منزل و محل کار، کار بسیار ساده ایی بنظر می آید. اما اگر به موضوع "آرامش روحی" اشاره کنیم، هنر طراحی نورپردازی برای، کار گروه طراحان پیچیده خواهد شد. اینکه راهرو در کجای ساختمان قرار بگیرد تا نور پذیر باشد و نورپردازی پله ها به چه صورتی باشد که با درنظر گرفتن صرفه جویی در مصرف انرژی، بهترین پرتاب نور را هم داشته باشد، از پیچیدگی های طراحی نورپردازی هال و راه پله است. طراحی نور برای راهرو با در نظر گرفتن میزان پرتاب نور و شمایل نورپردازی بسیار در آمختیه است.
 
لامپ و چراغ برای راهرو و هال یکی از لوازم بسیار مهم در این دسته می باشد. برای طراحی و نورپردازی برای راهرو و هال و پله، شما باید از کالای جدید در طراحی نور و راه پله مطلع باشید. این به آن علت است که هر طرحی در هر شرایطی از فضای اجرایی بسیار متفاوت است. هر کالا در نورپردازی هال و راه پله دارای مشخصه های متفاوتی است. مجریان گروه روشنایی SPL با درنظر گرفتن شرایط محیطی راهرو، راه پله و هال (به طور مثال: در طراحی نور در محیط کاری، طراحی نور در فضای خانگی و حتی نورپردازی در پله های ساخنمان اداری) از بروزترین کالای روشنایی برای راهرو استفاده میکنند. 
 
ما در اینجا به شما راهکارهای مناسب طراحی نورپردازی برای راه پله و هال را که از اصول اولیه که گروه مشاوران روشنایی SPL آن را رعایت میکند را بیان میکنیم: 
اگر دقت کرده باشید، پله هایی که ارتفاع بیشتری دارند، از بالا شبیه به سیاهچاله است. این حس بدی به افراد می‎دهد. پله با ارتفاع زیاد از بالا باعث سرگیجه و ترسیدن و حتی امکان اختلال در تصمیم گیری قدم‎ها باشد. این اتفاق در محیط اداری باعث سرنگونی کارکنان می‎شود که جنبه جالبی ندارد. استفاده از لامپ سبز برای راهرو و راه پله میتواند ارتفاع را از پله کم کند. چراغ توکار برای راهرو که گروه روشنایی SPL از آن استفاده میکند، زیر هر قدمگاه نصب میشود. نصب این چراغ‎ها بدلیل پرتاب نور مساوی باید در اندازه مناسب درکنار هم نصب شوند. علت اصلی آن اینست که اگر فاصله آنها کم باشد، همپوشانی چراغ‏ها باعث باریگتر نشان دادن محیط میشود و اگر فاصله آن از هم بیشتر باشد، محیط تاریکی را جربه خواهید کرد.
 
  1. خرید لامپ برای راهرو

    نورپردازی خود را با یک مشاور نورپردازی شروع کنید:

    اگر شما در حال طراحی یک راه پله هستید، اولین نکته مهم این است که قبل از هر اقدامی بابت گچ کاری باید طرح نورپردازی خود را در نرم افزار توسط مشاوران تهیه و مشاهده کنید. علت آن ساده است، بعضی از نورها دارای قالب خاصی می باشند که باید قبل از سفید کاری در دل دیواره راه پله شما نصب گردد. نکته کلیدی بعدی، رفع نقاط تاریک می باشد. شما با در دست داشتن طرح اولیه روشنایی که گروه مشاوران SPL آن را اتجام داده اند، نقاط تاریک یک راه پله را از پایین می یابید، با دریافت نقاط تاریک می توانید بهترین کالای روشنایی که مناسب نورپردازی راه پله شما می یاشد را بکار بگیرید.
    هدف از طرح اولیه نورپردازی، ایجاد یک محیط ملموس و واقعی قبل از اجرا می باشد. این طرح اولیه به شما کار تمام شره را نمایش میدهد و باعث می شود که شما مقدار تابش نور خود را در آن مشاهده کنید. مشاهده شما، با سلیقه شما درگیر می شود و حق انتخاب را برای شما بیشتر میکند. علت آن این است که با چند کلیک نوع لامپ را تغییر می دهید و حال پرتاب نور مناسب روحیه خود را انتخاب میکنید. اما اگر کار فیزیکی انجام شده باشد، با هزینه چند برابر باید این کار را انجام دهید.













    خرید لامپ برای راهپله

  2. نوع لامپ برای راهرو و پله: دکوراسیون یا کاربردی؟

    برای اینکه بدانید هدف از نور پردازی پله شما تعریف تزئینی و دکوراتیو دارد و یا مایل هستید کابردی تر باشد، بهتر است زمان بگذارید. اگر ابتدای راه هستید، این نوید را به شما می‎دهیم که با لامپ های جدید برای راهرو و راه پله گروه روشنایی SPL می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. انتخاب لامپ برای طراحی نور راه پله به این بستگی دارد که، راه پله مورد نظر شما یا راهرویی که برای آن تصمیم طراحی دارید، چه میزان روشن است. با علم بر اینکه میزان روشنایی محیط های وابسته به محل مورد نظر شما مانند اتاقی که در امتداد این راهرو قراردارد و یا آشپزخانه ایی که با این پله ها به مقصد نهایی میرسد، چه میزان است، طراحی را انجام دهید.
     زیرا میزان روشنایی کم و یا خیلی زیاد که بین دو محیط است، دید شما را کم و حس آرامش را در طول زمان از بین می‎برد. با در نظر گرفتن محصولات روشنایی راه پله و راهرو مناسب، محل شما را نسبت به سایر قسمت ها یکسان و در نتیجه آن بزرگتر نمایش می‎دهد.







     

  3. عمق کمتر با چراغ خطی سبز

    اگر دقت کرده باشید، پله هایی که ارتفاع بیشتری دارند، از بالا شبیه به سیاهچاله است. این حس بدی به افراد می‎دهد. پله با ارتفاع زیاد از بالا باعث سرگیجه و ترسیدن و حتی امکان اختلال در تصمیم گیری قدم‎ها باشد. این اتفاق در محیط اداری باعث سرنگونی کارکنان می‎شود که جنبه جالبی ندارد. استفاده از لامپ سبز برای راهرو و راه پله میتواند ارتفاع را از پله کم کند. چراغ توکار برای راهرو که گروه روشنایی SPL از آن استفاده میکند، زیر هر قدمگاه نصب میشود.
    نصب این چراغ‎ها بدلیل پرتاب نور مساوی باید در اندازه مناسب درکنار هم نصب شوند. علت اصلی آن اینست که اگر فاصله آنها کم باشد، همپوشانی چراغ‏ها باعث باریگتر نشان دادن محیط میشود و اگر فاصله آن از هم بیشتر باشد، محیط تاریکی را جربه خواهید کرد.










     

  4. جلوگیری از نور مستقیم

    یکی از اشتباهات رایجی که برای اجرای لامپ در راه پله انجام میشود، استفاده بدون پوشش است. زمانی ه شخصی از پله از پایین به بالا ر حرکت است پله های چهارم و پنجم نسبت به ارتفاع پله ها روبهروی چهره شخص است. اگر لامپ و پراغ راهرو بدون محافظ نصب شده باشد، این نور مستقیم به چشم میخورد که باعث سردرگمی و اذیت شدن چشم شخص میشود. اهی طراحی زیبا برای پراغ های راهپله و راهرو، روی دیوار کار میشود. کار گذاشتن چراغ و لامپ بروی دیوار باید با زاویه خاصی به سمت پایین متمایل به پله باشد. زاویه استفاده شده بسیار با نوع چراغ در راهپله در تعامل است. بدین گونه اگر از چراغ دکوراتیو استفاده میشود، زاویه بیرونی کمتری دارد. استفاده از چراغ خطی بیشتر زیر هر پله می باشد. مخفی شدن هر راغ خطی، توسط لبه زیرین پله می انجامد.








     

  5. سبک مینیمالیستی محصور کنندست

    فضای دیوارهای رارو و راهپله را میتونید از حالت ساده در بیارید. مشاوران گروه روشنایی SPL، برای ایجاد یک فضای متفاوت و جذاب در راه پله، سبک نور نقطه ای را پیشنهاد میدهد. با این روش ساده شما میتوانید مطلب یا یک ویژگی را برای افرادی که در راه پله هستند بزرگنمایی کنید. قراردادن گلدان زیر نور نقطه ایی حس آرامش میدهد و یا تصویری از عکس خانوادگیتان باعث دلگرمی بیشتر میشود. زمانی که از این تکنیک برای راه پله محل کارتان استفاده کنید، میتوانید از افتخارات خود در این قسمت به نمایش بگذارید. این کار پیشینه شما و کسب و کارتان و مدال ها و افتخاراتتان را قبل از جلسه به تصویر میکشد.










     

  6. لامپ رنگی برای تغییر جو محیط

    اگر دقت داشته باشید، بعضی اماکن دارای پله های مرمری است. این پله ها برای اینکه نمایش بسیاز بهتری داشته باشد از لامپ های رنگی برای محیط استفاده میکنیم. یکی دیگر از علت استفاده از لامپ رنگی برای راهرو و راهپله، تغییر فضای حاکم بر محیط است. شما با تعیین نوع رنگ محصولات روشنایی در پله ها راهروها، شخصیت خاصی را به محیط تزریق میکنید. به ویژه در خانه های معاصر، اضافه کردن نورپردازی پله های رنگی به طرح غیرقطعی یا تک رنگ، می تواند در ایجاد یک ویژگی طراحی چشم نواز موثر باشد و یک راه عالی برای تزریق شخصیت به فضا است. این اثر به ویژه هنگامی که با پلکان های بتونی یا سنگ مرمر پوشانده می شود، قابل توجه است.

 

امتیاز: 
3
Average: 3 (1 vote)

فضای خارجی

محصولات کالاهای روشنایی فضای خارجی

لامپ متال هالید 35 وات MH-35W-G8.5

لامپ متال هالید 35 وات با پایه G8.5


ریال,400,000


لامپ متال هالید 1000 وات

MH1000W T76E40

لامپ متال هالید (هلیوم) 1000 وات


ریال,1,200,000


لامپ متال هالید 250 وات

MH250T46E40

لامپ متال هالید 250 وات


ریال,270,000


لامپ متال هالید 150 وات

MH 150W R7S

لامپ متال هالید (هلیوم) 150 وات


فضای داخلی

محصولات کالاهای روشنایی فضای خارجی

چراغ خطی فلکسی مدل SPL Flexible Skeleton

چراغ خطی فلکسی مدل SPL Flexible Skeleton

چراغ خطی فلکسی مدل SPL Flexible Skeleton


چراغ اس ام دی سری اکونومی SMD-ECO-5

چراغ اس ام دی سری اکونومی SMD-ECO-5

چراغ اس ام دی سری اکونومی با توان 5 وات و کیفیت و قیمت مناسب با 2 سال ضمانت


چراغ توکار اس ام دی 10 وات مدل PEARL لکسینگتون    LEXINGTON-PEARL-10W

چراغ توکار اس ام دی 10 وات مدل PEARL لکسینگتون LEXINGTON-PEARL-10W

چراغ توکار اس ام دی برند لکسینگتون با توان 10 وات و 3 سال ضمانت


چراغ توکار اس ام دی 18 وات  SPL-SMD-18W

چراغ توکار اس ام دی 18 وات SPL-SMD-18W

چراغ توکار اس ام دی 18 وات با 3 سال ضمانت


ریال,600,000


محصولات کالاهای روشنایی فضای خارجی

چراغ خطی قرنیزی

چراغ خطی توکار قرنیزی مدل SPL-LINE LIGHT-9214TL

چراغ خطی توکار تریملس مناسب برای نصب در کنج دیوار


چراغ توکار چشمی ال ای دی 1وات ادیسون

LED EDISON 1W

چراغ توکار چشمی ال ای دی 1وات ادیسون


چراغ چشمی 3 وات

cf5001

چراغ چشمی 3 وات 


ریال,260,000


چراغ چشمی LED (ال ای دی)  3 وات

CFAL516-3W

چراغ چشمی LED (ال ای دی)  3 وات


ریال,380,000


محصولات کالاهای روشنایی فضای خارجی

لامپ ادیسون مدل A23

لامپ ادیسون مدل A23

لامپ ادیسون با توان 4 وات


لامپ ادیسون مدل Ed76

لامپ ادیسون مدل Ed76

لامپ ادیسون فیلامانی با توان 40 وات


لامپ ادیسون مدل G125

لامپ ادیسون مدل G125

لامپ ادیسون با توان 4 وات Dimmable


لامپ ادیسون مدل ST64-2

لامپ ادیسون مدل ST64-2

لامپ ادیسون با توان 2 وات


محصولات کالاهای روشنایی فضای خارجی

فریم گچی

فریم گچی روکار SPL-4036-h15

فریم گچی روکار مدل SPL-4036-h15


فریم گچی

فریم گچی سقف مدل SPL-11003-2

فریم گچی دوتایی سقف مدل SPL-11003-2


فریم گچی

فریم گچی سقف مدل SPL-1007

فریم گچی توکار سقف مدل SPL-1007


تجهیزات نورپردازی

محصولات کالاهای روشنایی فضای خارجی

چراغ خطی فلکسی مدل SPL-Flexi1020- SideBend

چراغ خطی فلکسی مدل SPL-Flexi1020-SideBend

چراغ خطی فلکسی و منعطف از کناره ها


چراغ خطی مشکی 360 درجه RGB

چراغ خطی 360 درجه مشکی RGB

چراغ خطی مشکی 360 درجه RGB


ریسه اس ام دی IP65

ریسه اس ام دی IP65

ریسه SMD با IP65 جهت استفاده در محیط‌هایی مانند استخرها، داخل حوضچه‌های آب، سرویس‌ بهداشتی و لاین‌های دفنی داخل پارکینگ، رمپ‌ و معابر عبوری به همراه چراغ خطی دفنی SPL-LINE LIGHT-Ground632.


ریسه ای ام دی IP68

ریسه اس ام دی IP68

از این منبع نور جهت استفاده در محیط‌های مرطوب و فضای باز همانند استخرها، داخل حوضچه‌های آب، سرویس‌ها و همچنین لاین‌های دفنی داخل پارکینگ، رمپ‌ و معابر عبوری به همراه پروفیل‌ها استفاده می‌گردد.


پیشنهاد میشود ببینید

گروه روشنایی SPL از معتبرترین تامین کنندگان فعال صنعت روشنایی و نورپردازی است. محصولات روشنایی این گروه شامل محصولات فضای داخلی و محصولات فضای خارجی است. همه‌ی محصولات با بالاترین کیفیت عرضه می‌شوند و شامل 2 تا 3 سال گارانتی این مجموعه می باشند. تامین محصولات با برندهای Line & Design، SPL وLexington در پروژه‌های شاخص تاییدی بر اطمینان کارفرمایان و مشتریان ما می باشد. رزومه‌ی اجرایی قابل قبول، تیم طراحی و اجرایی قوی و ... همگی از ویژگی‌های گروه روشنایی SPL می باشند.

لامپ ال ای دی، چراغ توکار سی او بی، چراغ توکار اس ام دی(SMD)، چراغ خطی لاین ال ای دی، لامپ ادیسون، چراغ های سوله ای، در محصولات فضای داخلی می باشند.

پرژکتور ال ای دی(LED)، چراغ های دفنی استخری، لامپ متال هالید و لامپ بخار سدیم در رده محصولات فضای بیرون می باشند.

در ضمن این گروه محصولات مخصوص رشد گیاه و فتوسنتز ودرایور و سوئیچینگ های مین ول و ریسه و استریپ ال ای دی (LED) را در بخش تجهیزات روشنایی ارائه نموده است.